Inšpekcia jamy v garáži - vlastnosti budovy, špecifiká usporiadania

Stalo sa tak, že motoristi v našej krajine uprednostňujú „hrabať sa“ vo svojich „železných koňoch“ na vlastnú päsť, nie vždy dôverujú autu špecialistom servisného centra. Väčšinu práce na malých a stredných opravách, ako aj pravidelnú údržbu však možno vykonávať nezávisle. Ak máte určité zručnosti a túžby, neaplikujte rovnaké vždy, keď zmeníte olej na čerpacej stanici. Je celkom možné, aby ste ho zlúčili, pretože na to potrebujete len inšpekčnú jamu.

Špecifickosť konštrukcie a usporiadania

Inšpekčná šachta v garáži má niekoľko výhod, pomáha riešiť mnohé problémy nezávisle, ale má jednu významnú nevýhodu - je to zdroj vysokej vlhkosti . Aj dobre izolovaná studňa prispieva ktvorbe kondenzátu . Dno vozidla, stále stojace nad pozorovacou jamou, je vysoko náchylné na koróziu. A nielen dno, ale aj také dôležité podporné štruktúry, ako môžu hľuzy "včas" rotovať z neustáleho vplyvu vlhkosti. Preto odborníci odporúčajú vybudovať garáž tak, aby obsahovala aspoň dve zóny pre auto: jedno s jamou na opravárenské práce, druhé bez jamy na parkovanie. Ak to nie je možné, potom musíte postaviť jamu pod auto, ale veľmidobre vodotesné.

Pred vybudovaním pozorovacej jamy sa uistite, či je hladina podzemnej vodyna zemi. Ak je hladina podzemnej vody nad 2,5 m, bude potrebné opustiť výstavbu vyhliadkovej jamy v vybudovanej garáži. Ak sa výstavba garáže ešte nezačala, ale je len plánovaná, potom je potrebné vybaviť drenážny systém, ktorý odvádza vodu do zberača alebo špeciálnej studne. Ak je hladina podzemnej vody nižšia ako 2,5 m, neexistujú žiadne kontraindikácie pre výstavbu.

Inšpekčná jama musí byť uzavretá, aby nedošlo k poškodeniu spodnej strany vozidla odchádzajúcou vlhkosťou
.

Dôležité! Ak sa kontrolná jama nepoužíva, vždy ju zatvorte. Bez ohľadu na to, ako starostlivo je vodotesný, je stále zdrojom vysokej vlhkosti. V horúcom lete je možné jamu vypustiť. Ak to chcete urobiť, nechať niekoľko desiatok hodín, alebo lepšie dni, nechať to otvorené. A ak existuje možnosť v krajine dom opustiť garáž otvorené na niekoľko dní, bude to ešte lepšie.

Plánujeme, berieme do úvahy rozmery

Optimálne rozmery pozorovacej jamy závisia od veľkosti vozidla, výšky a veľkosti majiteľa. Šírku jamy môžete nastaviť pod súčasným autom majiteľa, ale nie vždy sa odporúča. Koniec koncov, autá sa menia, v priebehu času, chcete mať nový, iný, a rozmery inšpekčnej jamy zapadajú do starého. Čo robiť Okamžite nastavte šírku viac alebo menej štandardne.

Šírka pozorovacej jamyby mala byťaby sa zohľadnila veľkosť rázvoru vozidla a rozmery jeho majiteľa. Ak je „základňa“ viac-menej štandardizovaná a vlastník nemá rozmery väčšie ako priemer, odporúča sa vytvoriť jamku štandardných rozmerov. Pre väčšinu vozidiel má univerzálna pozorovacia šachta šírku 75 - 80 cm

Hĺbka pozorovacej jamysa vypočíta v závislosti od rastu majiteľa. Malo by to byť také, že stojace v plnej výške, bolo vhodné "dostať" na akúkoľvek jednotku. V rovnakej dobe, nie ohýbanie nadol a nie squatting. Považuje sa za optimálne, aby hĺbka jamy bola o 10-15 cm väčšia ako rast hostiteľa.

Dôležité! Odporúča sa vykopať dieru dostatočne hlboko. Aj keď je hĺbka príliš veľká, môžete kedykoľvek zdvihnúť podlahu alebo položiť niečo na dno jamy.

Pozorovacia jama by mala byť umiestnená v strede vzhľadom na vstup do garáže pre pohodlie manévrovania vozidla
.

Dĺžka pozorovacej jamymôže kolísať v závislosti od dĺžky vozidla alebo preferencií majiteľa. Najlepšia jamka je o 1 m dlhšia ako auto, takže je ľahké ísť dole a vystúpiť z nej.

Dôležité! Ak plánujete vykonať opravu spoločne, môže byť jamka krátka. A to môže byť dlho, ak sú rozmery garáže určené pre dve autá v rade, ktorá sa nachádza "vlak".

Celkom dostaneme univerzálnu pozorovaciu jamu - rozmery: 5 /0,8 /2. Kde 5 m - dĺžka, 0,8 m - šírka, 2 m - hĺbka.

Vyhliadková jama vlastnými rukami

Systém usporiadania inšpekčnej jamy v garáži

Pred výstavbou je potrebné kontrolovať hladinu podzemnej vody. Ak je vyššia ako 2,5 m, potom urobíme drenážny systém. Ak je pod 2,5 m, drenáž nie je potrebná. Budeme uvažovať o výstavbe inšpekčnej jamy vyžadujúcej odvodnenie podzemnej vody. Ako sme už povedali, je to možné len počas fázy výstavby samotnej garáže.

Zariadenie kontrolnej jamy v garáži začína kopaním jamy:

  1. Vypočítame hĺbku jamy, berúc do úvahy hĺbku pozorovacej jamy + hrúbku podlahy + hrúbku hydroizolačnej vrstvy + hrúbka "vankúša". Pre šírku jamy pridajte 40-50 cm do šírky jamy. Vykopávame priekopu so všetkými povolenkami.
  2. ​​
  3. Naplníme 10 cm vrstvu štrku ubíjačom. Zhora zaspávame 5 cm vrstvu piesku, a to aj nárazom.
  4. Po obvode vykopávame drenážne žľaby 30-50 cm hlboké
  5. V spodnej časti zákopov rozprestierame geotextilné plátno, obaľujeme jeho okraje o 80 cm za steny výkopu.
  6. Naplňte 5 cm vrstvu štrku. Z vyššie uvedeného kladieme špeciálne drenážne rúrky.

Dôležité! Ako drenážne rúry sa používajú perforované keramické, plastové a azbestocementové rúry. Pre ich funkčnosť je pri pokládke zhotovený sklon 1 cm na 1 meter.

6. Zakryte 20 cm vrstvu štrku a výslednú štruktúru zabaľte okrajmi geotextílie.

7. Budúce poschodie jamy naplníme malou vrstvou hlinky, podkopávame ju.

8. Hydroizoláciu rolí. Vhodné a plastové fólie a strešná krytina.

9. Vyrábame podlahové debnenie, montujeme výstužný rám alebo sieťovinu a vyplňujeme jubetónu. Odporúča sa použiť vodotesný betón.

10. Ak je podlaha úplne suchá, znova ju zalepte.

Dôležité! Pre konštrukciu stien, môžete vykonať murivo, a môžete naliať monolitický betón. V prípade vysokých hladín podzemnej vody by bolo lepšie urobiť steny monolitické.

11. Z tohto dôvodu sa vrstva hliny použije na valcovanie stien, ktoré nám budú slúžiť ako hlinený hrad.

12. Hydroizoláciu rozložíme, spojíme s hydroizoláciou podlahy, dôkladne spracujeme medzery, spoje a hrany.

13. Pripravte debnenie pre steny, spevnite ho a vyplňte betónom.

14. Po úplnom vysušení pokračujte v dokončovaní stien a podlahy. Môžete si omietky steny, môžete dokončiť s dlažbou, sklolaminát dosky, atď

15. Z vyššie uvedeného, ​​sme nainštalovať tzv tzv. K tomu môžete použiť kovový roh 60 mm. Z neho zvaríme kostru pozdĺž dĺžky a šírky jamy. Kladieme ho na jamu a betón.

Rám kovového rohu bude podopierať jamu pokrývajúcu dosky

16. Rámec z rohu bude slúžiť nielen poisteniu, ale aj vhodnej podpore pre rady pokrývajúce jamu. Vykupujeme dosky o hrúbke minimálne 40 mm. Šitie na požadovanú veľkosť a uloženie do rámu.

Dôležité! Ak použijete dosky menšej hrúbky, potom ak ich náhodou zasiahne auto, prasknú. Doska "sorokovka" alebo dokonca "päťdesiat" bude môcť ľahko odolať biť 2 tony dopravy.

Lepšiehydroizolačná inšpekčná jama môže na ňu natiahnuť hrubú plastovú fóliu a vyrovnať ju s doskami, inštalovať do rámu. Tento trik pomôže vyhnúť sa kondenzácii na dne vozidla.

Lakovaný kovový rebrík sa ľahko používa: môže byť pripevnený na akúkoľvek stenu av prípade potreby ľahko odstránený

Na uľahčenie zostupu do jamy je možné v ňom vykonať kroky zo strany vhodnej pre hostiteľa. A môžete urobiť rebrík, ktorý nezaberie veľa miesta a môže byť ľahko odstránený v prípade potreby. Rebrík nie je vhodný na výrobu dreva kvôli vysokej vlhkosti v šachte. Najlepšie by boli železné schody.

Normy - orientačné body staviteľa

Ak máte záujem o to, či sú v garáži nejaké dokumenty, ktoré upravujú kontrolnú jamu zariadenia, potom odpoveď znie áno. Takéto dokumenty sú so zoznamom v tabuľke č.

Regulačné dokumenty upravujúce výstavbu a prevádzku kontrolných jám

Pamätajte, či sa má stavať priehrada v garáži alebo nie, najlepšie pred začatím výstavby garáže. To vám umožní vykonať všetky potrebné odporúčania týkajúce sa usporiadania hydroizolačných a odvodňovacích prác. Rozhľadňa postavená podľa všetkých pravidiel na záchranu auta pred nežiaducim vplyvom vlhkosti.