Kovová garáž - pocta praktickosti a rozumným výpočtom

Nové auto nechce hádzať v noci na čerstvom vzduchu, pretože je tu veľká hrozba krádeže a vplyv na životné prostredie nepriaznivo ovplyvňuje stav tela. Je dobré, ak je na krytom parkovisku možnosť prenajať parkovacie miesto alebo garáž. V ideálnom prípade je lepšie postaviť kovovú garáž vlastnými rukami v blízkosti vášho domova.

Čo priťahuje kovovú garáž

Garáže sú vyrobené z kameňa, dreva, bloku alebo kovu. Kvôli nebezpečenstvu požiaru je nežiaduce vztyčovať stavby z dreva, drevené konštrukcie budú po dlhú dobu zložené, ale je lepšie, aby sa takýto podnik nevykonával bez zručností a schopností v stavebníctve. Ale ako urobiť kovovú garáž vlastnou rukou, každý majiteľ vozidla je schopný pochopiť. Okrem toho, oprava kovových garáží nie je tak zložitá.

Kovová garáž - ekonomické riešenie problému výstavby, ktorá nevyžaduje silný základ a značné výdavky

Prefabrikované kovové garáže majú svoje výhody, na ktorézahŕňajú: vysokú požiarnu odolnosť, relatívnu lacnosť materiálu, ochranu pred vandalmi. Garáž z kovu sa nepovažuje za kapitálovú štruktúru, a preto nie je na jej výstavbu potrebná žiadna dokumentácia.

Kovová garáž pre auto sa dá postaviť dostatočne rýchlo. V tomto prípade nepotrebujete vyplniť pevný základ a položiť tehlové steny garáže - len zostaviť dlažbu, vybudovať najjednoduchšiu základňu a rám garáže z kovu. Skladacia kovová garáž je jednoduchá v dizajne a konštrukcii, ale niektoré detaily je ešte potrebné vykonať po etapách.

Tieto garáže sú zvárané a rámové. Prvé budovy sú trvanlivé a stabilnejšie, ale druhé budovy sú rýchlejšie a ľahšie sa stavajú, dajú sa rozobrať a v prípade potreby prepraviť na nové miesto. Výber druhu závisí od toho, ako dlho, na čo a kde sa plánuje stavba garáže.

Výber miesta pre garáž

Zodpovedným štádiom výstavby je výber miesta na výstavbu garáže. Budova musí byť umiestnená v určitej vzdialenosti od domu a zároveň nesmie priliehať k oknám. Nemali by ste stavať garáž v nížinách, zaplavených snehovou hmlou a dažďovou vodou.

Vstup do garáže by mal byť voľný a pohodlný, samotná budova by nemala blokovať okná obytných budov
.

Prístup do garáže by mal byť pohodlný. Oblasť výstavby závisí od značky automobilu, najbežnejšia je veľkosť 3,6 x 7 metrov. Pri plánovaní veľkostíOdporúča sa zvážiť nielen rozmery vozidla, ale aj miesto pre náhradné pneumatiky, náradie, čerpadlo a ďalšie príslušenstvo.

Stavebný materiál

Na vybudovanie kovovej garáže vlastnými rukami budete potrebovať tieto materiály: plechy, izolácie, profily, nosné prvky - kruhové alebo tvarované rúry, spojovacie materiály, pokovovanie, prísady do betónu.

Plechy by mali byť prednostne pozinkované, chránené pred hrdzou. Profilovaný je najlepší materiál pre kovovú garáž. Je spoľahlivý a odolný, ale má jednu nevýhodu - relatívne vysoké životné náklady. Základný list bude oveľa lacnejší, ale je nestabilný na teplotu a zrážky, a preto nebude trvať dlho.

Projekt je základom výstavby

Začiatok výstavby je projektom kovovej garáže. Nemusí to byť kotúč výkresov, ale budova musí byť ťahaná a popísaná na papieri. Vo fáze návrhu stojí za to definovať úlohy, ktoré vyrieši kovová garáž: bude garáž slúžiť výhradne ako parkovacie miesto pre auto, alebo má vykonávať opravárenské práce, je potrebná prehliadka?

Konštrukcia kovovej garáže by mala zohľadňovať rozmery vozidla s očakávaním vyhliadok na získanie väčšieho automobilu
.

Je tiež potrebné určiť veľkosť garáže na základe charakteristík a plochy pozemku, na ktorom sa má stavba umiestniť, ako ajúloh, ktoré majster od neho očakáva. Na parkovanie auta postačí garáž 3 x 5,5 metra, ak auto nie je Hummer. Samozrejme, že veľkosť budovy by sa mala zvýšiť, ak sa bude nachádzať nejaké zariadenie.

Usporiadanie terénu

V tomto štádiu by sa malo čerpanie kovovej garáže preniesť do skutočného terénu. K tomu potrebujete tucet kolíkov, ktoré sú dlhé 40 cm. Môžete si vziať kúsky výstuže s priemerom 10 až 12 milimetrov, malé kladivo s kladivom alebo ťažkým kladivom, meradlo je najmenej 5 metrov dlhé a nylonový kábel je 30 až 40 metrov.

Monolitický základ sa naleje, ak sa nepredpokladá výstavba vyhliadkovej jamy a pivnice
.

Aby ste sa viazali na garáž, musíte aspoň poznať bod, v ktorom sa bude nachádzať jeden roh. A samozrejme, umiestnenie garáže v priestore vzhľadom k tomuto bodu. Garáž môže byť pripojená k existujúcej garáži. Možné sú aj ďalšie možnosti ubytovania - garáž je možné postaviť samostatne.

Garáž si to urobí postupne po etapách

Technológia výstavby tejto budovy sa v podstate nelíši od štandardov výstavby akéhokoľvek typu budov.

Nadácia a základňa

Výroba kovových garáží by mala vždy začínať od podlahy. V rohoch miesta je obvyklé vykopávať nosiče. Ak sa plánuje vybudovanie pozorovacej jamy, musí sa vopred vykopať. Priestor vo vnútri regálov sa musí vyplniť betónom.Hrúbka vankúša typu betónovej dosky pre kovovú garáž by nemala byť veľká - asi 10-15 centimetrov nad úrovňou zeme.

Garáž je umiestnená v určitej nadmorskej výške, takže do budovy nespadajú kvapalné sedimenty a roztopená voda

Je potrebné urobiť nadáciu k základu tak, aby voda nespadla do garáže. Betónovanie podlahy v kovovej garáži je omnoho jednoduchšie, než naliatie podlahy do kamennej konštrukcie. Podlaha musí byť úplne plochá, bez trhlín a nerovností. Nezabudnite, že v strane, kde budú brány umiestnené, je potrebné urobiť kongres. Podľa štatistík, na vyplnenie podlahy bude vyžadovať minimálne 2 - 3 metre kubického betónu.

Montáž kovovej garáže

Najprv musíte urobiť rám. Vertikálne regály sú prepojené profilovými kosačkami v dolnej, hornej a strednej časti. Rám je najlepšie variť, hoci prípojky sú povolené so zapínaním.

Rám kovovej garáže

Osobitná pozornosť by sa mala venovať stropu. V kovovej garáži by strecha mala byť štítová, takže je potrebné stavať na trojuholníkových profiloch nad horným rámom rámu. Kovová garáž po montáži rámu je opláštená kovovými plechmi, ktoré je možné zvárať alebo priskrutkovať k rámu pomocou skrutiek. Prefabrikovaná kovová garáž v druhom prípade sa rýchlo a ľahko demontuje.

Inštalácia garážových brán

Táto etapa je časovo najnáročnejšia a dôležitá časť práce, ale môžetenákup hotových brán. Rám je zvyčajne vyrobený z uhlového kovu, zváranie do regálov garáže a plechu. Šírka brány by mala byť výhodne 2,5 metra alebo viac. Zvlášť starostlivo potrebujete na úpravu zámkov. Odporúča sa vložiť dva - hlavný zámok a zámok, ktorý zatvára prístup k otvoru pre kľúč hlavnej zámky.

Kovové garážové vráta - najjednoduchšia forma hojdačky

Ako a čo izolovať?

Takže garáž je postavená! Teraz stojí za to vedieť, ako izolovať kovové garáže. Kovové budovy sa dokážu veľmi rýchlo zohriať na slnku, ale potom sa v chlade rýchlo ochladia, takže problém otepľovania je akútny. Na túto otázku sa pýtajú mnohí motoristi s nástupom zimy. Otepľovanie sa vykonáva ako v klasickej garáži. Pena, sklenená vata a iné podobné izolácie prídu na záchranu.

Minerálna vlna je najvhodnejšia na izoláciu. Jeho hlavnými výhodami sú nízka tepelná vodivosť a žiaruvzdornosť. Ako izolácia v záujme lacnejšej konštrukcie sa používa pena, ale je potrebné pripomenúť, že tento materiál je horľavý. Hoci moderné značky pien sa vyznačujú vynikajúcou samozhášavosťou.

Tepelná izolácia vám umožní zachovať režim potrebný na uskladnenie vozidla

Izolačný materiál je zvyčajne pokrytý pokovovaním. Existuje niekoľko typov pokovovania. Napríklad jednoduchá oceľ potiahnutá štandardným základným náterom. Profesionálna podlaha z ocelezákladom so zinkovým povlakom, je spoľahlivejšou voľbou pri výstavbe. PVC, DPS, drevovláknitá doska alebo drevo sa často používajú ako obklady.

Usporiadanie - vytvorenie podmienok

Pri výstavbe kovovej garáže existujú niektoré ďalšie podrobnosti. Ide predovšetkým o vetranie, ktoré je potrebné na zabránenie vytváraniu vlhkosti na povrchoch, ako aj na odstraňovanie výparov a škodlivých plynov. Najlepším riešením by bolo nútené vetranie.

Usporiadanie garáže: s riadnou organizáciou v garáži môžete uložiť veľa vecí a nezasahovať do práce

Ak sa plánuje, že sa auto zahreje v garáži, potom by mala byť v stene vytvorená diera, gumová trubica by mala byť vedená, jeden koniec by mal byť vytiahnutý a druhý by mal byť pripevnený k tlmiču. Ak chcete, v garáži môžete viesť elektrinu, usporiadať police a skrine pozdĺž steny. Je lepšie maľovať strechu a vonkajšie steny garáže ľahkou farbou, pretože takto sa na slnku zahrieva menej.

Veľa užitočných myšlienok o usporiadaní garáže „povie“ video:

Teraz je inštalácia kovovej garáže skončená! Rámová konštrukcia spoľahlivo zakryje „železný kôň“ pred nepriaznivým počasím, predĺži životnosť stroja a chráni ho pred krádežou.