Tepelná izolácia garážových brán: čo a ako najlepšie vykonať izoláciu

Dobrá garáž by mala byť mierne teplá a vždy suchá - to je axióma, ktorá zaručuje dlhú životnosť a vynikajúcu pohodu auta za každého počasia, bezpečnosť náradia a iných vecí uložených v dome pre autá. Každý majiteľ hlavnej tehlovej alebo kamennej garáže bez stacionárneho vykurovania je dobre známy tým, že jeho hlavnými nepriateľmi sú vlhké a studené, ktoré sa dajú prekonať len zohriatím stien, stropu a brány. Súčasne je hlavnou podmienkou pre normálnu mikroklímu v automobilovom kláštore vysoko kvalitná izolácia garážových brán, cez ktoré prechádzajú vzácne teplo, a škodlivé prechladnutie a vlhkosť. Existuje niekoľko spôsobov, ako tento problém vyriešiť, z ktorých si každý môže vybrať pre seba to najlepšie z hľadiska nákladov a výkonu.

Funkcie garážových brán a ich typov

Aby sa nevytvorili veľké problémy, dobré garážové vráta musia spĺňať tieto podmienky:

  • Jednoduchý a pohodlný vstup a výstup. To znamená, že šírka otvoru by mala poskytnúť medzeru asi 30 cm na každej strane vstupného vozidla a dostatočnú výšku pre osobné automobily s kufrom - 1,8 - 2 m, pre nákladné vozidlo - 2,5 m.
  • Trvanlivosť a odolnosť proti pretrhnutiu. Podmienka je obzvlášť dôležitá pre samostatne stojace garáže. Brána vyrobená z pozinkovanej ocele s hrúbkou 2–5 mm, vystužená pancierovými doskami pre vnútorné zámky a náplasťové uzávery pre vonkajšie topánky spoľahlivo chráni proti vandalom. Drevené brány sú vhodné ako dočasná ekonomická možnosť len pre chránené garáže.
  • Izolácia od negatívnych vplyvov atmosféry. Pripevnenie garážových brán k rámu pomocou vertikálnych zámkov a použitie tesnenia im zabezpečí dokonalé uchytenie, bezpečne drží dvere, zabráni možnému skresleniu a úplne chráni miestnosť pred vetrom a zrážkami.

Záleží na dizajne garážových dverí, aké pohodlné je pre majiteľa, aby ich používal denne.

[include id = "1 ″ title =" Reklama v texte "]

V moderných garážach je nastavená brána týchto typov:

  • Swing. Najlacnejšia verzia dvojdverových garážových brán, vyžadujúca ostražitú kontrolu nad vstupným priestorom.
  • Stiahnuteľné. Dizajn je podobný dverám skrine: pri otvorení sa krídlo dverí posúva nabok.
  • Zdvíhanie a otáčanie. Pri otváraní sa priame krídlo brány zvislo zdvíha k stropu garáže a vyžaduje určitý voľný priestor vo vstupnom priestore.
Garážové vráta
  • Sekcia. Na rozdiel od sklápacích krídel sa sekčné brány skladajú z niekoľkých sekcií, ktoré pri vertikálnom zdvíhaní sú lomenéRohy a sú vedené do stropu systémom profilov a pružín, čo výrazne šetrí vstupný priestor.
  • Zriadenie. Konštrukcia je zosilnená verzia rolety. Po otvorení sa krídlo dverí skladá z hliníkových plechov potiahnutých polymérmi, ktoré sa skladajú do kompaktného boxu nad vchodom do garáže.

Automatické brány - spoľahlivá bariéra

Najmodernejším, najspoľahlivejším a najúčinnejším spôsobom, ako bojovať proti tepelným stratám v garáži, prenikaniu vlhkosti a dokonca vandalom, je inštalácia automatických brán na zákazku akéhokoľvek dizajnu. Účasť majiteľa garáže je v tomto prípade obmedzená len na prevod presných rozmerov vstupného otvorenia a úhrady objednávky na výrobcu. Vývojári návrhu automatických garážových brán predvídali možné problémy a dodávali výrobku lepšie vlastnosti

  • vysoká pevnosť a odolnosť proti praskaniu;
  • tepelná izolácia;
  • 42) odhlučnenie;43) odolnosť proti vlhkosti.
Automatické brány - účinný spôsob boja proti tepelným stratám garáže, prenikaniu vlhkosti a dokonca vandalom

Automatické garážové brány sú vyrobené zo špeciálne navrhnutých viacvrstvových panelov, v ktorých je izolácia medzi dvoma kovovými platňami - polyuretánovou penou. Tesnosť konštrukcie je zabezpečená gumovým tesnením umiestneným po obvode a používa sa špeciálna guma, ktorá je odolná voči extrémnym teplotám, vlhkosti a agresívnym chemikáliám.látky. Pre montáž bol navrhnutý spoľahlivý systém závesov a konzol. Systém diaľkového ovládania otvárania /zatvárania automatických brán zvyšuje pohodlie ich prevádzky. Jedinou nevýhodou je vysoká cena.

Samoizolácia garážových brán

Ak si nemôžete dovoliť inštaláciu automatických brán, je potrebné vyriešiť problém izolovania brány do garáže samostatne. Na začiatku nainštalujte na bránu kompaktné predné dvere, čo vám ušetrí možnosť otvoriť celé dvere dokorán aj v dňoch, keď neplánujete odísť, ale prišli do garáže, aby ste mohli pracovať alebo len navštívili svojho priateľa so štyrmi kolesami. Dodatočný vstup úplne nevyrieši problém tepelných strát garáže, ale minimalizuje ich, ak nechcete stroj používať v zime a príležitostne prídete do garáže.

Ďalší kompaktný vstup do garáže zníži tepelné straty tepla

Pri každodennom používaní vozidla je nevyhnutná komplexná izolácia brány a starostlivé utesnenie slotov. Na vnútornom povrchu kovového krídla garážových brán montujú prepravku z drevenej tyče rovnakým spôsobom ako pri izolácii stien a stropu garáže. Pre spoľahlivosť konštrukcie tyčí je opláštenie upevnené na krídlo dverí tekutými klincami a kovovými skrutkami a upevnené spolu s lepidlom.

Dôležité: Na drevené dvere sa odporúča inštalovať kovové oplášteniena plechu, naopak, drevo: táto technika poskytuje dostatočnú konštrukčnú pevnosť a zároveň chráni kov pred tvorbou kondenzátu - drevo ho prijíma.

Vrstva izolačného materiálu sa ukladá do otvorov laty tak, aby medzi krídlom dverí a tepelnou izoláciou zostala medzera 5-10 mm. Ak sa ako tepelná izolácia používa sklená vata, mala by byť chránená vodotesnou vrstvou, napríklad polymérnym filmom.

[include id = "2 ″ title =" Reklama v texte "]

Po položení vrstvy izolácie je konštrukcia potiahnutá galvanizovaným železom alebo iným dokončovacím materiálom. Ak uprednostňujete galvanické zinkovanie, kovový plech by mal byť pripevnený k drevenému rámu pomocou samorezných skrutiek na kov s rozstupom nie väčším ako 100 mm, inak sa môže náter ohnúť pod hmotnosťou vlastnej hmotnosti. Všetky spoje by mali byť ošetrené po obvode silikónového tmelu. Na záver, po obvode krídla brány, ako aj na miestach ich upevnenia, sa na rám umiestni ohrievacia páska z mrazuvzdornej gumy a na utesnenie spodného okraja sa nalepí špeciálna lepiaca páska, vinylový prah.

Po nanesení vrstvy izolácie sa opláštenie oplášťuje dokončovacím materiálom
.

Voľba tepelnoizolačného materiálu určuje, ako efektívne bránia dvere garáž pred chladom a vlhkosťou.

Izolátory pre garážové vráta

Klasické materiály ako minerálna vlna, sklolaminát, penový plast, ako aj nové izolátory, kompletnenedávno sa objavil na trhu so stavebnými materiálmi. Je potrebné poznamenať, že moderný stavebný priemysel prakticky odmietol sklenenú vatu: tento izolačný materiál je nebezpečný požiaru, neškodný pre životné prostredie a ťažko inštalovateľný. Trh však ponúka široký výber vykurovacích telies, ktoré možno rozdeliť na klasické a moderné.

Klasické tepelnoizolačné materiály

Táto skupina tradičných vykurovacích telies zahŕňa dobre známu minerálnu vlnu a penu.

Tradičná minerálna vlna

Tento materiál sa získava zo spracovania metalurgickej trosky alebo z čadičových hornín a vyrába sa vo forme dosiek alebo kotúčov. Minerálna vlna je nielen nehorľavá, ale aj spoľahlivá prekážka šírenia plameňa, čo je veľmi dôležité pre garáž, kde sa môže kedykoľvek objaviť iskra. Nedostatok materiálu - zvýšená hygroskopickosť, ktorá znižuje izolačné schopnosti. Pri pokládke minerálnej vlny ako ohrievača je potrebné zabezpečiť ochrannú vrstvu pred parou a vlhkosťou, ako aj vzduchovú medzeru. Môžete tiež použiť perforovanú fóliu na ochranu pred vlhkosťou, ktorá vám umožní robiť bez medzery.

Pena s retardérmi horenia

Najlacnejšie a najjednoduchšie použitie, a preto najobľúbenejšia klasická izolácia. Ak bol tento materiál len nedávno klasifikovaný ako nebezpečenstvo požiaru, pridanie peny umožnilo pene vstúpiť do triedy samozhášacích materiálov. Je to jednoduché balenie, niepotrebuje ochranu pred výparmi a vlhkosťou, odolnú voči plesniam a plesniam. Pri zapálení pena nevypúšťa toxické látky a produkty jej spaľovania sú rovnaké ako pri spaľovaní dreva.

Moderné tepelnoizolačné materiály

Ide o skupinu moderných takmer exotických "noviniek", ktoré sa vyznačujú svojou trvanlivosťou, vysokou kvalitou a jednoduchosťou použitia. Stále nie sú veľmi časté, ale niektorí predstavitelia - polyuretánová pena, penoizol a tekutá izolácia Astrattek - sú veľmi zaujímavo sebavedomo získavajú sympatie spotrebiteľov.

Polyuretánová pena - nové slovo

Penová izolácia so špeciálnym rozprašovačom sa aplikuje na povrch v rovnomernej vrstve a rýchlo tuhne, čím sa vytvorí pevný pevný penový povlak. Tenká vrstva polyuretánovej peny takmer nezvyšuje hrúbku upraveného povrchu a jej izolačné vlastnosti sú v porovnaní s klasickou izoláciou rádovo vyššie. Životnosť materiálu je navrhnutá na 70 rokov, ale medzi nevýhody patrí vysoká cena, pretože ju môže používať len tím špecialistov so špeciálnym vybavením.

Tenká vrstva polyuretánovej peny takmer nezvyšuje hrúbku povrchu, ktorý sa má opracovať, a jeho tepelnoizolačné vlastnosti sú v porovnaní s klasickými ohrievačmi rádovo vyššie.

Penoizol - spoľahlivá tepelná izolácia

Upravená verzia klasickej peny s tekutou konzistenciou proti peneniu. Izolácia sa veľmi rýchlo a jednoducho aplikuje z valca na akýkoľvekpovrch, vrátane prázdnoty garážových brán, vyplnenie celého objemu a netvorenie trhlín a švov, keď vytvrdne. Životnosť penoizolu je navrhnutá na 40 rokov, je vodotesná, nehorí a je vybavená najlepšími vlastnosťami klasických vykurovacích telies, príjemných spotrebiteľov s cenou, ktorá je 1,5-krát lacnejšia ako bežná pena.

Astratekova tekutá izolácia

Na povrch, ktorý sa má zohriať, sa nanáša tekutý materiál, ktorý vyzerá ako obyčajná farba, pomocou valčeka alebo štetca.

Tekutá izolácia Astrtek vyzerá ako farba, ale jej tepelnoizolačná kapacita je 50-krát väčšia ako minerálna vlna
.

Schopnosť tepelnej izolácie izolácie Aststrak aplikovanej vo vrstve s hrúbkou 1 mm zodpovedá tepelnej odolnosti vrstvy minerálnej vlny s hrúbkou 50 mm. Jeden liter kvapalného tepelného izolátora postačuje na manipuláciu s 2 m2. hladký kovový povrch garážových brán.

Bez ohľadu na to, aký tepelný izolačný materiál uprednostňujete, spoľahlivo izolujte garážové vráta, zabudnete na vlhkosť, plesne, plesne a dlaždice alebo omietky, ktoré sa zo stien na dlhú dobu zmietajú a vaše auto sa stretne s viac ako jedným bez najmenších príznakov hrdze na jar.